Anemia – objawy i zapobieganie

 

Drobne błędy żywieniowe mogą stać się przyczyną niedoborów witamin i minerałów, co z kolei przyczyniać się może do rozwoju wielu groźnych chorób. Niedobór żelaza jest jedną z najczęstszych przyczyn anemii. Anemia objawia się przede wszystkim bladością skóry, uczuciem zmęczenia oraz ciągłego znużenia. Głównym powodem wystąpienia tych przykrych dolegliwości jest zmniejszenie liczby krwinek czerwonych oraz hemoglobiny. Brak żelaza z diecie może mieć zatem poważne konsekwencje i prowadzić do poważnych problemów ze zdrowiem. Dieta każdego z nas powinna uwzględniać te produkty, które są dobrym źródłem żelaza. Szczególnie ważna jest dieta skierowana do najmłodszych. To właśnie u dzieci niedobory żelaza są najgroźniejsze. Anemia zagraża również ludziom młodych oraz kobietom w ciąży. Co zrobić, aby nasza dieta była bogata w żelazo? Przede wszystkim musi ona uwzględniać takie produkty, jaką wątróbka, ciemne pieczywo, jaja oraz kasze. Cennym źródłem żelaza są również warzywa strączkowe oraz niektóre owoce. Należy jednocześnie ograniczyć w swej diecie ilość spożywanych produktów zawierających kwas szczawiowy. Są to takie warzywa, jak szczaw, rabarbar oraz szpinak.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *