Zdrowa dieta a fosfor

 

Fosfor jest jednym z tych minerałów, których w naszej diecie zabraknąć nie może. Jest on nie tylko ważnym budulcem dla kości oraz zębów, ale także bardzo ważnym nośnikiem energii w naszym organizmie. Wpływa też na proces krzepnięcia krwi. To właśnie fosfor sprawia, że energia pozyskana ze spalania pokarmu może być przekształcona w energię mięśniową. Fosfor wpływa również na pracę naszego mózgu oraz układu nerwowego. Dieta tych, którzy chcą uniknąć problemów związanych z niedoborem fosforu powinna zatem uwzględniać takie produkty jak mięso oraz sery. Dobrym źródłem fosforu są też jaja oraz zboże. Dzięki temu można ustrzec się przed takimi problemami ze zdrowiem, jak rozmiękczenie kości. Warto zadbać o prawidłową dawkę witaminy D, dzięki której nasz organizm lepiej przyswaja fosfor. Nie należy również łączyć ze sobą preparatów zawierających żelazo z tymi, które są źródłem fosforu. Niestety żelazo, będące również bardzo ważnym minerałem dla naszego zdrowia, utrudnia organizmowi wchłanianie fosforu. Podobnie rzecz wygląda z wapniem, które także hamuje proces przyjmowania fosforu przez nasz organizm.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *